Seni Seviyorum Demek İçin Son Üç Gün...



Seni Seviyorum demek için son üç gün olsaydı, diyebilecek miydin?

21 Aralıkta kıyamet kopacak mı? Dünya son bulacak mı?

Hayır kopmayacak. Beklenen son gelmeyecek. 

Ya her şey son bulacak olsaydı? Yapamadığımız, söyleyemediğimiz ne çok şey olacaktı hiç düşündünüz mü? Şimdi biri çıksa ve dese ki 21 Aralık gerçekten son diye, ne yazık ki şu son üç günde gerçekleştiremem hayallerimi… 

Kurgulanmış ama bitmemiş öyküler, tek ayağı hep sallantı da şiirler, başlanmış yarım kalmış senaryolar, tekrar giyilmeyi bekleyen flamenko ayakkabıları, yazılacak briefler, lansmanlar hayallerimin başrol oyuncuları öylece yarım kalacak aynı sahibi, adresi belli ama gönderilmek için doğru zamanı bekleyen mektuplar gibi. 

Kavuşacakları bir an olmayacak yarına.

Oysa üç gün… Hayalleri gerçekleştirmek için kısa, sevdiğinize onu sevdiğinizi söylemek için uzun bir zaman!

O zaman hiç vakit kaybetmeden başlamalı, tekrarlamalı bolca, çokça söylemeli hak edene, edenlere... Ailene, sevgiline,  dostlara, arkadaşlara, beklenip de gelmeyen adama, kadına demeli, bağırmalı :  “Seni Seviyorum”

Kolay mı peki?

Elbette değil! Ben pek söylemem sevdiğimi, söyleyemem. Sevgiliye de dostuna da olsa hep aynıdır sorumluluğu.

Seni Seviyorum. Ağırdır bu iki kelime. Yüktür. Yeri gelir boğazda düğüm, dilde kesik, yürekte taş, her nefeste ölüm olur. Arkasında durmak gerekir. Ömür boyu taşımak gerekir.

Birine “Seni Seviyorum” dediysen,

Arkanı dönüp çekip gidemezsin. Ağladığında gözündeki damla, güldüğünde dudağının ucunda tebessüm olabilecek kadar onu can hatta candan daha yakın bileceksin. Nefesi kesik kesik geldiğinde ona nefes olacaksın.  Ne yaşıyorsa onla yaşayacaksın, yaşamak istemese de yaşatacaksın. Bazen kolundan tutup kaldıracak bazen hadi beraber atlayalım diyeceksin.

Birine “Seni Seviyorum” dediysen,

Her şeyini bileceksin. Neye ağladığını, neye güldüğünü, neye sinirlendiğini, unutmak istediklerini, özlediklerini, hayallerini, ilk aşkını bileceksin. İlk aşkını bilecek ama son aşkı kalmak isteyeceksin. İsteyeceksin ama daraltmayacaksın.

Birine “Seni Seviyorum” dediysen,

Yemeğe gittiğinizde ona sormadan onun yemeğini sipariş edecek kadar en çok hangi yemeği sevdiğini bileceksin.  Hangi rengin ona yakıştığını, en sevdiği şarkıyı, en sevdiği filmi, en sevdiği parfümü, en sevdiği kitabı, en sevdiği arabayı, en sevdiği günü, en sevdiği tatil yerini, en sevdiği arkadaşını hepsini bileceksin. Bileceksin ama boğmayacaksın.

Birine “Seni Seviyorum” dediysen,

O leb demeden leblebiyi anlamak da neyin nesi? Leb demesini beklemeden harekete geçeceksin. Bir bakışından anlayacaksın. “Neden öyle baktın?” demeyeceksin. O bakışın altındaki hikayeyi bir dakikada çözeceksin. Çözeceksin ama bazen de söylemesini bekleyeceksin.

Birine “Seni Seviyorum” dediysen,

Susmayı öğreneceksin, küsmeyi unutacaksın, alttan alacaksın, bunu başkası yapsaydı diye cümleye başlamayacaksın, gülmek için hikayeler yaratacaksın, hep sen kalacaksın ama onun gibi bakacaksın. Bakacaksın ama farklarını da arada hatırlatacaksın.

Kışın cayır cayır yanmayı, ilkbaharda yaprak dökmeyi, yazın buz kesmeyi, sonbaharda çiçek açmak zorunda kalmayı göze alacaksın.

Birine “Seni Seviyorum” dediysen,

Ölene kadar taşıyacaksın yüreğinde, gitmek isterse bir gün “Nereye, yok öyle gitmek!” diyeceksin.

Birine “Seni Seviyorum” dediysen,

Öyle kolay vazgeçmeyeceksin.  Baktın gitmeye kararlı o zaman hatıraları saklayıp bir sandığa, yolun açık olsun diyeceksin. Ama arkasından hep dua edeceksin.

Birine “Seni Seviyorum” dediysen,

Sevdiğin kadar sevilmeme ihtimalin olduğunu da kabul edeceksin. Sen en çok onu severken, onun bir başkası için atan yüreğine destek vereceksin. Gözyaşlarına direneceksin. Bir gün gitme ihtimali olduğunu aklının, yüreğinin bir köşesinde görülmeye hazır kötü bir rüya gibi bekleteceksin.

İşte bu yüzden birine “Seni Seviyorum” demeden önce düşüneceksin. Hayat boyu taşımaya değer mi yüreğinde iyi tartıp biçeceksin.

Ama bazen de hiçbir şeyini bilmeden bir tek "yüreğine kefil" olabileceğin biri olduğu için Seni Seviyorum diyeceksin. 

Şimdi kimlerde  “Seni Seviyorum” diyecek yürek var görelim!

21 Aralık gerçekten dünyanın son günü ve Seni Seviyorum demek için üç gün kalmış olsa,
söyle bakalım diyebilecek miydin?


Yorumlar

Popüler Yayınlar