Kimsin Sen ?

Neden mi susuyorum?
Çünkü anlamazsın sen beni dostum
Dün değil miydi?
Mahallede yoldaş aradığını duyurduğun
Benim gibiler gelsin diye emir buyurduğun
Yoktur onun gibisi diye haber yolladığımda
Dinlemem “öteki” gibileri deyip
Hadsiz bellediğin beni soruşturduğun…

Neden mi bağırıyorum?
Çünkü duymuyorsun sen beni dostum
Geçen gün değil miydi?
Köşe başında seni anlatırken gördüğüm
Türk’e, Kürt’e
Ermeni’ye, Musevi’ye sövdüğün
Aynı ülkede yaşamak da neymiş deyip
Şehirleri, ülkeleri böldüğün
İnsanları “öteki” yapıp karanlığa gömdüğün…

Neden mi anlamıyorum?
Çünkü adı öfke olmuş dilini bilmiyorum dostum
Geçen hafta değil miydi?
Yine kimlik kavgasına düştüğün
Bir kimlik taşırım diye cüzdanımda

Dinim İslam yazar diye bir kâğıtta
Allah, Muhammed deyince anlamayanı
“Öteki” yapacağımı umarak düş gördüğün…

Neden mi ağlıyorum?
Çünkü sana üzülüyorum dostum
Geçen ay değil miydi?
İçinde ölen insanı ilk kefenleyişin
Uyurken sıcak yatağında,
Soğukta kalanı unutup
Konu komşuyu yitirişin
Bir tas sıcak çorbaya değince dilin
Açın halinden anlamayıp
Merhametini kuytularına gizleyişin

Neden mi hep seni gözleyişim?
Çünkü ilk cinayetini de biliyorum dostum
Geçen yıl değil miydi?
Dünyada bıraktığın ilk kara iz
Arka bahçendeki çınara baltayı vurup
Onun toprağa kök salmış yüreğini
Umarsızca izleyiş
O koca çınardı
İnsanların günahını gizleyen
Sende anlayacaksın
Yaprak yaprak ortalığa saçılınca öfken

Kaç asır geçti dostum
Bitmedi insanlığın kavgası
Oysa Âdem oğlu, Havva kızıydık hepimiz
Senin gibiler koydu “öteki” adımızı
Ne dervişler geldi
Bir sözü yüreği titretti
Her biri göçtü bu dünyadan
Bıraktıkları sevgi, anlayış onlarla mı gitti?

Başımdaki bulutları görünce korkma dostum
Aradığımı bulamadığımdandır
Yüzyıllardır sağa sola savruluşum
Vicdanın eşiğinde
İnsanlar hep nefsine yenildi
Ben herkes bizdendir dedikçe
Böldü insanlığı,
“Öteki” diyen dilini biledi

Lal kalışım şaşkınlığımdandır dostum
Oruç tutsa midesi insanın her Ramazan
Sanır ki bir tek onu ibadet sayar Yaradan
Nefsi bir yemekten ibaret sanıp
Diline mukayyet olamayan
İnsanı sınıf sınıf ayıran
"Öteki" olan odur
İnsanlığa ihanet edip, yaralayan

Tanımak istermişsin ya beni dostum
Merak edermişsin ya
Nedendir bitmeyen yorgunluğum
Taşıdığım sevginin büyüklüğündendir bu halim
Kızıyorum diye kırılma
Aslında seni de dostum bellerim
Bakma dilim Türkçedir benim
Yeri gelir Kürtçe, Ermenice de ağlar gözlerim
Ne adı Müslüman sadece yoldaştır bana
Ne adı Türk sadece kardeştir yanıma
Benim aradığım bilge insandır yarınıma
Sormam dahasını
“Ötekini” Yaradandan ötürü sevebiliyorsa


Kübra 01.11.2010

Yorumlar

Popüler Yayınlar